January 16, 2011

Asal Usul & Maksud: Bohsia

Gambar Hiasan - Filem Bohsia
Perkataan "Bohsia" muncul pada awal 90an.

Bermaksud remaja jalang (teenagers) perempuan yang mengamalkan seks bebas bertukar-tukar pasangan secara active sama ada one-to-one atau gangbang (seks berkumpulan) tanpa apa-apa hubungan emosi/perasaan dan rasmi/sah.

Dahulunya, antara port strategic "Bohsia" terletak diantara Mahkamah dan Central Market, river view (Sungai Klang). Disamping menjadi penonton race haram, mereka juga menyediakan perkhidmatan percuma atau pun dijadikan trophy kepada rider-rider yang menang (atau bertuah), yang tak menag pun dapat gak.

"Boh" berasal daripada perkataan "bubuh", "taruk" (to place) atau "hentam" (to hit). Selain daripada menggambarkan aktiviti seks, ia juga boleh diguna pakai mengganti perkataan "memukul" (wallop).

"sia" dibelakang "boh" berasal daripada perkataan "sial". Perkataan "sial" bermaksud "malang" (damn), tetapi ianya juga digunakan sebagai perkataan penguat ekspresi seperti "Wah!"

Contoh:
English: "Shes' damn beautiful"
Malay: "Awek tu cun sial!" sebut: "Awek tu cuuunnnnn.. sialllll..!" (muncung kena panjang.. lek lek aa.. sak sak kok lu)
Malay (skema terencat): "Wah! Sungguh cantik gadis itu!" (ayat macam broker ayam import)

NOTE: Rujukan ini di published untuk tujuan pemahaman dan penggunaan dengan betul dan berhemah. Tiada kaitan dengan yang hidup atau mati.

No comments: